Както знаете, Google Ads работи околоазирана на Как да изчислим ключови думи . Следователно цената на клик (CPC) е тази, която управлява по-голямата част от този бизнес модел, а следователно и приходите от реклама.
Изчисляването на рентабилността на вашите Как да изчислим кампании в Google Ads обаче зависи и от разходите, които генерират.
Как се изчислява ROI?
Възвръщаемостта на инвестициите (ROI) е показател, който измерва ефективността на инвестицията чрез сравняване на получените ползи с направените разходи. Изчислява се като нетната печалба се раздели на цената на инвестицията и резултатът се умножи по 100, за да се получи процент. Формулата за изчисляване на ROI е следната:
ROI = (нетна печалба / инвестиционни разходи) x 100
Например, ако сте инвестирали 100 евро в рекламна кампания, която е генерирала нетна печалба от 50 евро, нейната ROI ще бъде 50%:
ROI = (50 / 100) x 100 = 50%
Колкото по-висока е ROI, толкова по-изгодна е инвестицията. ROI по-голяма от 100% означава, че сте реализирали печалба, докато ROI по-малка от 100% означава, че сте направили загуба.
ROI, възвръщаемост на инвестициите, е класическо изчисление на рентабилността въз основа на обема на бизнеса. Google предлага просто изчисление на ROI на вашите рекламни кампании в търсачките. Състои се от изваждане на вашите разходи от вашия оборот и разделяне на общата сума на вашата себестойност, тоест:
ROI = (оборот – себестойност) / себестойност
Това е първото изчисление, което ще ви помогне да установите рентабилността на вашите кампании в Google Ads. Можете също да сравните този резултат с ROAS или възвръщаемостта на разходите за реклама. ROAS ви позволява да сравните приходите, генерирани от вашите реклами в Google Ads, с вашите рекламни разходи, тоест:
Да приемем, че харчите €1000, за да спечелите €5000 благодарение на Google Ads: 5000/1000 = 5. Вие харчите €1,
за да спечелите 5.
Как да разберете дали кампания в Google Ads е печеливша?
За да разберете дали една кампания в Google Ads е печеливша, можете да използвате индикатора за рентабилност, известен като възвръщаемост на инвестициите (ROI). По-долу обясняваме как да изчислите ROI на вашата Google Ads кампания:
- Изчислете цената на вашата кампания: добавете Купете списък с номера на мобилни телефони цената на кликванията (CPC) и общата цена на кампанията.
- Изчислете нетната печалба на вашата кампания: извадете разходите за вашата кампания от печалбата, генерирана от нея.
- Изчислете ROI на вашата кампания: разделете нетната печалба на цената на кампанията и умножете резултата по 100, за да получите процент.
Например, ако кампанията ви струва 100 евро и е генерирала печалба от 150 евро, възвръщаемостта на инвестициите ви ще бъде 50%:
ROI = (150 – 100) / 100 x 100 = 50%
ROI по-голяма от 100% означава, че кампанията ви е печеливша, докато ROI под 100% означава, че губите пари. Можете да използвате ROI, за да оцените ефективността на вашата кампания и да вземете решения за нейното оптимизиране.
Един от най-лесните начини да оцените рентабилността на вашите кампании в Google Ads, така че да можете да преосмислите стратегията си за офериране, е да изчислите колко печели кликване върху рекламите ви. Казано по-просто, приходите на щракване са съотношението между приходите и броя на кликванията през даден период:
RPC измерва това, което печелите на кликване, за разлика от CPC, Cost Per Click, което измерва какво харчите за кликване. Като цяло, ако вашият среден RPC е по-нисък от средния ви CPC, вие сте избрали печеливша стратегия за офериране в Google Ads.
Оценяването на цената на придобиване Стратегии за изграждане на външни връзки за подобряване на SEO обикновено се състои от оценка на това колко струва превръщането на потенциален клиент в клиент. В случая на Google Ads CPA се изчислява от цената на кампанията:
CPA = цена на Google Ads кампания/брой реализации
Можете също да изчислите тази CPA от CPC и процента agb директория на реализация, посочен от Google Analytics. В този случай изчисляването на CPA е както следва:
CPA = (CPC / процент на реализация) x 100
Ако имате цена на клик от 1 евро и процент на реализация от 2%, вашата CPA е 50 евро. Това означава, че харчите 50 евро, за да получите клиент:
(1/2) x 100 = 50
Оценка на маржа на клиент
Друг важен индикатор за рентабилността на вашите кампании в Google Adwords е да идентифицирате постигнатия марж на клиент. Този марж зависи от оборота, генериран от продажба, известен също като „средна кошница“. Зависи и от глобалния среден брутен марж:
Средна норма на брутен марж = ((продажби – покупна цена) / продажби) x 100
Ако вашите реклами в Google Ads отчитат 1000 евро продажби на продукти за артикули, закупени за 500 евро от доставчика, ще имате брутен марж от 50%. Въпреки това, изчисляването на рентабилността на Google Ads не може да пренебрегне понятието лоялност.